9 января, 2018 14:46
Икебана — көркемдік қасиеті бар гүлдер жинағын
құрастыру өнері. XV ғасырдың ортасында Жапонияда
пайда болған. Басты эстетикалық ұстанымы — көркем
қарапайымдылық; гүлдердің, ағаш бұталарының, жапы-
рақтарының және өзге материалдардың табиғи сұлулы-
ғын көрсету.
Иксид — қоғамдық және жеке ұлттық дизайн ұжым- дамуын қолдау. Имидж (ағыл. іта§е — Имидж өте жиі беделдікпен бірақ жағымды және сенімді елеспен алмасады. Қазіргі |
Имитация (лат. ітііаііо) — бір нәрсеге еліктеу, соған ұқсатып қайталау.
Импрессионизм (фр. ітргеззіоп — әсер ізі) — ХІХ-ХХ ғасыр өнеріндегі бағыт. Бастауын XIX ғасырдың 60-70- жылдарындағы француз кескіндемесінен алады (атауы 1874 ж. К. Моненің «Батып бара жатқан күннің әсері» деген шығармасы қойылған көрмеден кейін пайда бол- ған). Өкілдері: К. Моне, О. Ренуар, К. Писарро, А. Сис- лей, Э. Дега, т.б. XIX ғасыр кескіндемесіндегі шыншыл дәстүрлерге сүйене отырып, импрессионистер мәртебелі, әшекейлі, салонды шығармаларға қарама- қарсы мазмұнда дамыды. Табиғаттың шыншыл көрінісін, күнделікті өмірді бейнелеп, оларды көрерменнің қуанышты қабылдауын талап етті. Им- прессионистер дүние қозғалысын ауа кеңістігінде көрсе- туге ұмтылды, бұл түтас ортаны туғызып, барлық тұлға- ларды өзара байланыстырды. Сүйікті жанрлары: пейзаж, портрет, көп тұлғалы үйлесім. Мақсаты — жеңіл, уақыт- ша сезімді көрсету. 80-жылдары импрессионизм әволю- цияға ұшырайды (суретшілердің жартысы бас тартады): шығармаларды қабылдау субъективті деп, сурет серия- сы пайда болды. Импрессионизм принципін қабылда- ған, өздерін постимпрессионизммен байланыстырған суретшілердің жаңа буыны шықты. Олар тұлғалар бай- ланысы мен көркем сурет тілінің жобалы болғанына ұмтылды. Инкрустация (лат. іпсгизіаііо — қаптау, жалату) — әр түрлі материал (сүйек, ағаш, мәрмәр, керамика, металл, т.б.) бөліктерімен өрнек салып сәндеу. Инталия (ит. іпіаёііо — ою, қашау) — тереңдетіп ойып салған өрнегі бар тас. Интарсия (ит. іпіагзіо — қаптау, жапсыру )- ағаш бе- тіне текстурасы, түсі әр түрлі ағаш пластинкалары қашап салынатын әшекейлі ою. |
Интеграциялық функция — мәдениеттегі заттың ңызметі, оның бойында мәдениет сапасы бүтін көрсетілген: мағынасы, дәстүрлі құндылығы, құралда және бейнеде көрсетілуі.
Интерьер (фр. іпіегіеиг — ішкі) — ғимараттың ішкі қүрылысының архитектуралық және көркем сәндеу жа- ғынан қамтамасыз етілуі. |
Иілімділік немесе пластика (грек. ріазііке — жапсыр- ма, иілімділік) — тіршілікте кездесетін, көрінетін мате- риалды дененің (табиғи, сонымен қатар адамның неме-се жасанды дененің) құрылы- сы. Иілімділік эстетикалық сезімге, эстетикалық бағаға ба- ғытталған, ол зат бейнесіндегі мағыналы қасиетті айқындай- ды (мысалы, ағаштың жуан- дығы оның күшін көрсетеді, еліктің жылдамдығы оның конфигурациясы мен қозғалы- сында көрінеді, адамның қолы- мен жасалған заттар оның көзге көрінетін бейнесімен анықталады). Өнердің бұл түрі заттың мағьшасын әсерлі |
бейнесі арқылы көрсететін болғандықтан, ол өнердің тек дене мен зат қолданылатын саласында дамиды. Кескін- деме, мүсін, сәулет, қолөнерді «иілімді өнерлер» деп жалпылай атайды, ал актер өнерінде ол биде көрінеді. Иілімділік өнері екі деңгейде көрінеді — нақты бейне көрінісі (мүсін, кескіндеме, актер) және шығарма түрлері (көркем сурет, сәулет, дизайн, хореография). Осыған орай тек қана эстетикалық сапаны анықтаушы ретінде ғана емес, өнер тілі, суретшінің өз сезімін адам- дарға көрсету әдісі болып табылады